Dat het drukke tijden zijn bij Coinbase, zou wel eens het understatement van het jaar kunnen zijn. Het bedrijf maakt een gigantische groei door. Dit resulteert de laatste tijd nogal eens in downtime, wat de aanbieder dan ook op kritiek is komen te staan.
Een korte samenvatting van de gekte bij Coinbase.
App op nummer 1 de App Store
De app van Coinbase, de grootste aanbieder en platform op het gebied van cryptovaluta, is momenteel de nummer 1 app in de Apple App Store. Aan de kant YouTube, Messenger, Instagram, Gmail en Facebook; Coinbase komt eraan.
Wall Street Journal en Bitcoin journalist Paul Vigna kwam gisteren met deze tweet.
Here are your top 10 apps in Apple's App Store right now:
10 Amazon
9 Bitmoji
8 Google Maps
7 Snapchat
6 Facebook
5 Gmail
4 Instagram
3 Messenger
2 YouTube
1 CoinbaseThat's a little surreal. #bitcoin
— Paul Vigna (@paulvigna) December 8, 2017
Dit geeft nog maar eens de populariteit van Bitcoin en crypto aan.
Het aantal supportmedewerkers is gegroeid met 640%
Klanten hebben uiteraard doorlopend vragen over het gebruik van Coinbase. Daardoor heeft het bedrijf liefst 640% meer supportmedewerkers in dienst genomen, vergeleken met het begin van het jaar. Daarnaast verwachten ze hier volgend jaar nog een flinke schep bovenop te gaan doen.
Ook is het bedrijf telefonisch bereikbaar sinds september.
100.000 nieuwe accounts per dag (!)
Twitter gebruiker Alistair Milne houdt in een openbaar Google Doc bij hoe hard Coinbase groeit. Hierin is te zien dat het aantal nieuwe accounts eind november toeneemt met ~100.000 per dag (!). In de maand november heeft Coinbase liefst 1 miljoen nieuwe gebruikers mogen verwelkomen.
In een interview dat Coinbase CEO Brian Armstrong geeft bij Bloomberg geeft hij dan ook aan dat tegen dit soort ‘hypergroei’ bijna niet aan te managen is. Het bedrijf zet alle zeilen bij maar heeft het wel lastig met verwerken van dit enorme aantal nieuwe gebruikers en hun vragen / klachten / verzoeken / enzovoorts. Daarnaast geeft hij aan dat het bedrijf wel degelijk een ander soort standaard moet bieden dan bijvoorbeeld een social media bedrijf.
Coinbase heeft immers daadwerkelijk geld in handen van mensen, dus is het extra vervelend als mensen het bedrijf niet kunnen bereiken tijdens enorme drukte.
Het interview is hier te bekijken:
New York Times maakt rapportage over Coinbase
De New York Times maakte onlangs een interessante rapportage van de situatie op de burelen van Coinbase. Hier te lezen.
Geef een reactie